ΙΟΡΔΑΝΙΑ – ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ

by Olga
jordan petra roadtrip

Όταν αποφασίσαμε να επισκεφθούμε την Ιορδανία, δεν είχαμε κατά νου την ιδέα για roadtrip, η οποία ευτυχώς ήταν και η τελική μας επιλογή! Τόσο οι αποστάσεις και οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι όσο και η μοναδική φύση κατά τη διάρκεια της διαδρομής αποτελούν ένα τέλειο τρίπτυχο για μίνι roadtrip!

Τι έχει όμως η Ιορδανία που την κάνει να ξεχωρίζει; Petra, Wadi Rum, Νεκρά θάλασσα, Αμάν και Άκαμπα είναι τα πιο δυνατά highlights της χώρας! Πάμε όμως να δούμε το ταξίδι μας αναλυτικά, πληροφορίες για τη viza, τις μετακινήσεις, το κόστος και τα αξιοθέατα!

Λίγα λόγια για την Ιορδανία

Το Χασεμιτικό Βασίλειο της Ιορδανίας ή απλά Ιορδανία είναι ένα κράτος της Μέσης Ανατολής. Συνορεύει με τη Συρία στα βόρεια, με το Ιράκ βορειοανατολικά, με τη Σαουδική Αραβία ανατολικά και νότια, και το Ισραήλ  και τη Δυτική όχθη (του Ιορδάνη, έκταση που κατείχε πριν το 1967 και την κατέλαβε το Ισραήλ) στα δυτικά. Μοιράζεται με το Ισραήλ τις ακτογραμμές του Κόλπου της Άκαμπα και της Νεκρής θάλασσας. Η κύρια θρησκεία της Ιορδανίας είναι το Ισλάμ και η κύρια (επίσημη) γλώσσα η αραβική.

Jordan roadtrip petra wadi rum

Το πρόγραμμα μας στην Ιορδανία
Γενικότερα
  1. Αεροδρόμιο –  Πέτρα 203 χιλιόμετρα (2.38′)
  2. Πέτρα – Wadi rum 112 χιλιόμετρα (1.46′)
  3. Wadi rum – Νεκρά θάλασσα 295 χιλιόμετρα (4 ώρες)
  4. Νεκρά θάλασσα – Αμάν 65 χιλιόμετρα (1 ώρα)
  5. Αμάν – αεροδρόμιο
Αναλυτικά το πρόγραμμά μας
Ημέρα ένα

Πρώτη ημέρα προσγειωθήκαμε στο Αεροδρόμιο Queen Αlia στο Αμάν με πτήση χαμηλού κόστους (δες παρακάτω), η άλλη επιλογή είναι να προσγειωθείτε στο αεροδρόμιο της Άκαμπα οπότε θα ακολουθήσετε αντίθετο πρόγραμμα από το δικό μας! Είχαμε ήδη κάνει ενοικίαση αυτοκινήτου οπότε μας περίμενε ο υπεύθυνος του γραφείου ενοικίασης να μας μεταφέρει στο όχημα. Αφού τελειώσαμε με τα διαδικαστικά αναχωρήσαμε για την Πέτρα και συγκεκριμένα για το χωριό Wadi Musa. Η διάρκεια της διαδρομής είναι γύρω στις 2.40 ώρες.

Στο Wadi musa βρήκαμε πολύ εύκολα το κατάλυμα μας το οποίο ήταν πολύ κεντρικό και είχε δίπλα πολλά εστιατόρια για φαγητό και απέχει 4 λεπτά με το αυτοκίνητο από την είσοδο της Πέτρας! Υπάρχει η επιλογή να μείνετε ακριβώς δίπλα στην είσοδο της Πέτρας και να πάτε με τα πόδια σε 4 λεπτά. Επίσης υπάρχει η επιλογή να μείνετε στην είσοδο του χωριού προκειμένου να απολαύσετε τη θέα όλης της περιοχής αλλά εκεί η διαμονή κοστίζει λιγάκι παραπάνω για ευνόητους λόγους! Αφού φάγαμε στο Beit Al Barakah και προμηθευτήκαμε γλυκά από το φούρνο της γειτονιάς κατευθυνθήκαμε στην Πέτρα για να απολαύσουμε το βραδινό show Petra by night candles show. Για την εμπειρία μας στην πέτρα διαβάστε περισσότερα με τιμές και χρήσιμες πληροφορίες εδώ.

wadi rum desert jordan

wadi rum desert jordan LP

Ημέρα δύο

Δεύτερη ημέρα, πρωινό ξύπνημα και αναχώρηση για Πέτρα! Σε 4 λεπτά ήμασταν μπροστά από την είσοδο δίπλα ακριβώς στην οποία βρίσκεται και το μουσείο. Η έκταση όλης της περιοχής είναι τεράστια οπότε ετοιμαστείτε για πολύ περπάτημα, πεζοπορία ακόμη και αναρρίχηση για τους πιο δεινούς από εσάς! Συνολικά μείναμε εκεί για 9 ώρες και αυτό μόνο και μόνο επειδή έπρεπε να αναχωρήσουμε για το Wadi rum. Διαβάστε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για την εξερεύνηση της Πέτρας με σχετικό χάρτη χρόνους και τιμές στο άρθρο μας. Μεσημέρι φαγητό στο Beit Al Barakah και αναχώρηση για Wadi rum.

Extra tip Πριν αφήσετε πίσω σας το χωριό σταματήστε να απολαύσετε την πανοραμική θέα στο σημείο

#?petra.

Μετά από ώρες και μια φανταστική διαδρομή γεμάτη από σκασμένα λάστιχα στην άκρη του δρόμου, άπειρα φορτηγά, αμμοθύελλες και έρημο φτάσαμε στο Wadi rum visitors center όπου πρέπει να μπεις να βγάλεις εισιτήρια και μετά να εισέλθεις στο χώρο είτε με οδηγό που “νοικιάζεις” επί τόπου είτε με το όχημα σου εάν σε περιμένει μέσα τοπικός οδηγός. Έχοντας δει τις τιμές (βλέπε παρακάτω) και από προσωπική εμπειρία σας λέμε ότι οι τιμές είναι χαμηλότερες αν κάνετε κράτηση πχ. μέσω ίντερνετ όπως κάναμε εμείς παρότι να κλείσετε εκεί επί τόπου (συνήθως ισχύει το αντίθετο). Εμάς μας υποδέχτηκε ο Salem, βεδουίνος γεννημένος στο χωριό Wadi rum, ιδιοκτήτης σκηνών Βεδουίνων προς ενοικίαση και διοργανωτής εμπειριών και πεζοποριών στην έρημο. Μεταφερθήκαμε στο χώρο των σκηνών (προσοχή δεν πάτε μόνοι σας, αναγκαστικά πρέπει να σας μεταφέρει κάποιος βεδουίνος της περιοχής που διαθέτει καταλύματα).

Ημέρα τρία

Το προηγούμενο βράδυ όπως και το πρωί στην έρημο ήταν μια μαγεία! Είχαμε δοκιμάσει αντίστοιχη εμπειρία στο Monument valley στην χώρα των Navajo αλλά το σκηνικό εδώ θύμιζε πραγματικά εξωπραγματικό, βγαλμένο από τον Άρη. Το πρωί μας βρήκε να ξυπνάμε με ένα κοπάδι από καμήλες που έβοσκαν μονές τους ακριβώς γύρω από τη σκηνή μας!

Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την είσοδο, διαμονή και διοργάνωση εμπειριών στο Wadi rum εδώ! Περάσαμε τη μισή ημέρα εξερευνώντας την έρημο, ανεβαίνοντας λόφους από άμμο, ταΐζοντας καμήλες, κάνοντας πεζοπορία σε φαράγγια, πίνοντας τσάι με Βεδουίνους και τρώγοντας στη μέση του πουθενά, μεσημεριανό!

Αποχαιρετήσαμε τον Salem και το Wadi rum (σίγουρα θα ξαναγυρίσουμε) και ξεκινήσαμε την πορεία μας για το Αμάν. Η διαδρομή δεν περιγράφεται καθώς περιλαμβάνει χωριά, πόλεις, ερήμους, χωράφια, αμέτρητες καμήλες και κοπάδια, πάρκα ηλιακής ενέργειας και φυσικά τη Νεκρά θάλασσα την οποία και διασχίσαμε κατά μήκος της από την αρχή μέχρι το τέλος από την πλευρά της Ιορδανίας αυτήν τη φορά (την πλευρά του Ισραήλ την είχαμε εξερευνήσει σε προηγούμενο ταξίδι μας). Μετά από περίπου 5 ώρες μια στάση στη Νεκρά θάλασσα για βουτιά φτάσαμε στο Αμάν (προσοχή στην οδήγηση).

Ημέρα τέσσερα

Ξύπνημα στην πρωτεύουσα της Ιορδανίας, το Αμάν, και αναμονή για τον φίλο και παλιό συμφοιτητή στη Θεσσαλονίκη, Sofian, ο οποίος προσφέρθηκε να μας γνωρίσει την πόλη του! Εσείς που δεν έχετε τον Sofian μπορείτε να μετακινηθείτε εύκολα με την Uber σχεδόν όλες οι διαδρομές κοστίζουν 1.5 δολάριο, ενώ η μετάβαση στο αεροδρόμιο αναλόγως και που βρίσκεστε βεβαίως, γύρω στα 20 δολάρια (ενδεικτική τιμή από το δυτικό Αμάν). Αφού είδαμε τα σημεία ενδιαφέροντος που γράφουμε πιο κάτω ο φίλος μας, μας μετέφερε στο αεροδρόμιο για την αναχώρηση μας.

jordan dead sea

Τι αξίζει να δεις και να κάνεις στο Αμάν

Καταρχάς στο Αμάν εντύπωση θα σας κάνει το πόσους λόφους έχει αυτή η πόλη! Για φαγητό και καφέ επισκεφθείτο δρόμο Rainbow street και Jabal Al Lweibdeh.

Από τουριστικά αξιοθέατα:
  • Kings Abdullah mosque
  • Amman Citadel
  • Kings Hussein mosque
  • Jordanian museum
  • The royal automobile museum
  • Jordan archaeological museum
  • Jordan museum of popular traditions
Jordan roadtrip petra

Πόσο κοστίζει ένα ταξίδι στην Ιορδανία;

Τιμές κατ’ άτομο

• Αεροπορικά εισιτήρια 10€ μετ’επιστροφής
  • Ενοικίαση αυτοκινήτου 70€ (3 ημέρες)
  • Φαγητό 30€
  • Διαμονή 50€ (3 ημέρες)
  • Βίζα jordan pass 75 JOD
  • Candle show 17 JOD
  • Αναμνηστικά 5€
Είναι ασφαλές ένα ταξίδι στην Ιορδανία;

Έχοντας ταξιδέψει σε διάφορες χώρες που ίσως δεν θεωρούνται και τόσο ασφαλείς, και αν εξαιρέσουμε την ιδιαίτερη προσοχή που πρέπει να έχετε κατά τη διάρκεια της οδήγησης (έχει πολλά roundabout και καθόλου φανάρια) μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι ειδικά στα τουριστικά μέρη δεν υπάρχει καθόλου η αίσθηση η η υπόνοια φόβου. Οι κάτοικοι είναι απόλυτα εξοικειωμένοι με τους τουρίστες ενώ αντίστοιχα στο Αμάν ο κόσμος  είναι ακριβώς όπως και σε κάθε άλλη πρωτεύουσα χώρας!

Οι μετακινήσεις στην Ιορδανία

Για την μετακίνηση μας νοικιάσαμε αυτοκίνητο αλλά υπάρχουν βεβαίως κι άλλες επιλογές όπως τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή τα ταξί ή τα οργανωμένα τουρ. Ενδεικτικά μπορείτε να βρείτε πληροφορίες εδώ, αλλά ενδεικτικά ένα ταξί από το αεροδρόμιο στην Πέτρα κοστίζει πάνω από 80 δολάρια.

Χρειάζεται visa για την Ιορδανία;

Ναι! Η μία επιλογή είναι να βγάλετε βίζα στο αεροδρόμιο με 40 jod η άλλη επιλογή είναι να βγάλετε Jordan pass με το οποίο έχετε είσοδο σε διάφορα αξιοθέατα συμπεριλαμβανομένης και της Πέτρας, βγαίνει σε 3 εκδόσεις και εκδίδεται online (δεν αντικαθιστά τη visa απλά σας βγαίνει πιο οικονομικά – waves your visa fees). Για τη jordan pass πατήστε εδώ, ενώ για τα αξιοθέατα που συμπεριλαμβάνονται πατήστε εδώ

Αν σας αρέσει να ταξιδεύετε μαζί μας μπορείτε να κάνετε εγγραφή στα ταξιδιωτικά μας νέα παρακάτω:

Subscribe our Newsletter for new blog posts, tips & new photos. Let's stay updated!

Do it now! 5.. 4.. 3.. 2.. No spam!