Μονοήμερη απόδραση στο βουνό

by Dimosthenis
μονοήμερη απόδραση στο Βουνό κοντά στην αθήνα

Μονοήμερη απόδραση στο βουνό για όσους κατοικούν στην Αθήνα, επιθυμούν μια σύντομη εκδρομή, τους αρέσει η φύση και επιζητούν να συνδυάσουν μια βόλτα εκτός της πόλης χωρίς υπερβολικό κόσμο. Στο άρθρο μας αυτό θα σας γνωρίσουμε τρεις ξεχωριστές προτάσεις για κάποια μονοήμερη απόδραση σε βουνό, σε μικρή απόσταση από την Αθήνα.

Κιθαιρώνας, του βουνό της μυθολογίας

Που βρίσκεται ο Κιθαιρώνας – Πως να πάτε;

Ο Κιθαιρώνας βρίσκεται περίπου 60 χιλιόμετρα ανατολικά της Αθήνας, στα σύνορα Αττικοβοιωτίας.

Τι να δείτε;

Στο βουνό και στη γύρω περιοχή θα συναντήσετε ένα καταπληκτικό πευκόδασος με υπέροχες πεζοπορικές διαδρομές, ενώ σε μεγαλύτερο υψόμετρο θα ανακαλύψετε ένα δάσος με έλατα. Η κορφή του βουνού είναι ο προφήτης Ηλίας σε υψόμετρο 1.409 μέτρα, με καταπληκτική θέα της περιοχής. Εκεί μάλιστα θα βρείτε τα συντρίμμια από μία παλιά στρατιωτική βάση, ενώ σήμερα υπάρχει αιολικό πάρκο.  Η βλάστηση του Κιθαιρώνα είναι παρόμοια με τη βλάστηση της γειτονικής του Πάρνηθας.

Σύμφωνα με τη μυθολογία η ονομασία του οφείλεται στον Κιθαιρώνα, μυθικό βασιλιά των Πλαταιών.

Στο βουνά θα συναντήσετε το χωριό Βίλια, με υπέροχη μικρή πλατεία για καφεδάκι και φαγητό. Στη συνέχεια έχετε τη δυνατότητα να αλλάξετε τελείως τοπίο και από το βουνό σε λίγο χρόνο να οδηγηθείτε στην μαγευτική παραλία του Πόρτο Γερμενού. Καθαρά νερά, χωρίς πολύ κόσμο, με όμορφη θέα μπορείτε να απολαύσετε την βόλτα σας δίπλα στη θάλασσα με θέα τον κορινθιακό κόλπο.

Το δικό μας πρόγραμμα στον Κιθαιρώνα

Εμείς αποφασίσαμε αυτή μας η απόδραση να αφιερωθεί στην πεζοπορία. Ξεκινήσαμε με καλό καιρό και αρκετά πρωί για να κάνουμε την πεζοπορία προς την κορυφή του βουνού και να απολαύσουμε την θέα. Ξεκινήσαμε από το καταφύγιο Κιθαιρώνα, φτάσαμε, μετά από μια καταπληκτική διαδρομή στην κορυφή και επιστρέψαμε πίσω. Είναι μια κυκλική διαδρομή, μήκους 8 χιλιομέτρων συνολικής διάρκειας 3 ωρών. Λεπτομέρειες για τη διαδρομή θα βρείτε εδώ. Αν δεν θέλετε να περπατήσετε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα αυτοκίνητό σας. Ο δρόμος είναι ομαλός και δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα.

Πάρνηθα απόδραση στο βουνό

Στη συνέχεια καθίσαμε στο χωριό Βίλια για καφέ και ξεκούραση, στην πλατεία του χωριού. Έπειτα αποφασίσαμε να κατηφορίσουμε στο Πόρτο Γερμενό για να το δούμε. Λίγο πριν μπούμε στο χωριό του Πόρτο Γερμενού κάναμε στάση στο καλύτερο διατηρημένο φρούριο της αρχαιότητας. Δεν είναι άλλο από το κάστρο των Αιγοσθενών.

Η κατασκευή του κάστρου των Αιγοσθενών τοποθετείται γύρω στον 4ο αιώνα π.Χ.

Τέλος απολαύσαμε νόστιμο ψάρι σε μία από τις ταβέρνες στο Πόρτο Γερμενό που ήταν ανοικτές και απολαύσαμε την γαλήνια και καθαρή θάλασσα.

βουνό κοντά στην αθήνα

Καταφύγιο Άγριας Ζωής Βούτημα

Που βρίσκεται – Πως να πάτε;

Αποτελεί μέρος του όρους Πάρνηθας και βρίσκεται λίγο έξω από την Αυλώνα. Είναι σε απόσταση  60 χιλιομέτρων από την Αθήνα αλλά για να φράσετε στο καταφύγιο θα χρειαστεί να οδηγήσετε σε χωματόδρομο. Δεν είναι απαιτητική διαδρομή και με χαμηλό σχετικά αμάξι δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα.

Τι θα δείτε;

Θα συναντήσετε παρθένα φύση, με ελάχιστο κόσμο και απίστευτη ηρεμία. Επίσης θα συναντήσετε εκδρομικούς χώρους για πικ νικ και χαλάρωση. Σίγουρα πρέπει να επισκεφτείτε την Εκκλησία Αγίας Μαρίνας του Βράχου. Είναι ένα μικρό εκκλησάκι που κυριολεκτικά έχει σκαρφαλώσει στον βράχο. Για να πάτε εκεί θα χρειαστεί να κάνετε μια μικρή και ομαλή πεζοπορία, με όμορφή θέα.

Το δικό μας πρόγραμμα στην περιοχή

Σε αυτή μας την εξόρμηση θέλαμε να κάνουμε λίγο “off road” οδήγηση στη φύση, λίγη πεζοπορία και γενικά μια χαλαρή, χωρίς πολλά – πολλά βόλτα. Η εκδρομή μας ξεκίνησε με την ελαφριά πεζοπορία στην Αγία Μαρίνα του Βράχου. Λεπτομέρειες της διαδρομής θα δείτε εδώ. Αφού ολοκληρώσαμε την βόλτα μας συνεχίσαμε τη διαδρομή μήκος περίπου 17 χιλιόμετρων (χωμάτινη και ασφάλτινη μαζί) και οδηγηθήκαμε στο χωριό Σκούρτα για φαγητό. Εκεί θα βρείτε αρκετές ταβέρνες για να γευτείτε τοπικές λιχουδιές. Στη συνέχεια επιστρέψαμε στην Αθήνα από το Σχηματάρι, όπου συναντήσαμε την Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης.

Κλασσική Πάρνηθα

Η γνωστή σε όλους μας Πάρνηθα έχει συνολική έκταση 300 περίπου τετραγωνικά χιλιόμετρα και ψηλότερη κορυφή την Καραβόλα (1.413 m). Θα συναντήσετε δάση με πεύκα και έλατα, με διάσπαρτους κατασκηνωτικούς χώρους που έχουν θέα το λεκανοπέδιο της Αττικής. Επισκεφτείτε το Φλαμπούρι και το Μπάφι, δύο πολύ οργανωμένα καταφύγια με φαγητό, καφέ και δυνατότητα διανυκτέρευσης. Επίσης υπάρχουν πολλές πεζοπορικές διαδρομές για όλα τα γούστα και τις αντοχές. Ανακαλύψτε επίσης την πηγή με το Μεσιανό νερό και την περιοχή της Μόλας, για πικνίκ. Τελευταία πρότασή μας για στάση είναι στο Φρούριο Φυλής, ένα αρχαίο οχυρό του 4ου αιώνα π.Χ..

Μέρος της Πάρνηθας απαρτίζει τον ομώνυμο Εθνικό Δρυμό, ο οποίος ιδρύθηκε το 1961.

Θεωρούμε ότι σε μία ημέρα είναι αρκετή για να γνωρίσετε τα μοναδικά αυτά βουνά, σε απόσταση αναπνοής από την Αθήνα. Είναι ιδανικοί προορισμοί για μονοήμερη απόδραση. Θα συστήναμε για πεζοπορία τον Κιθαιρώνα, για απομόνωση το καταφύγιο άγριας ζωής στο Βούτημα και την Πάρνηθα για μια πιο κλασσική επιλογή, πολύ όμως κοντά στην Αθήνα. Μία απόδραση στο βουνό θα σας ενθουσιάσει και θα σας γεμίσει ενέργεια! Αν θέλετε να δείτε και άλλους χειμερινούς ή φθινοπωρινούς προορισμούς κοντά στην Αθήνα διαβάστε τα άρθρα μας με τις 5 ιδέες για φθινοπωρινές αποδράσεις και τους 7+1 προορισμούς κοντά στην Αθήνα